اشتغال ۶۲۲۲ نفر گیلانی در قالب طرح کسب‌وکارهای کوچک بانک کشاورزی
اشتغال ۶۲۲۲ نفر گیلانی در قالب طرح کسب‌وکارهای کوچک بانک کشاورزی
مدیر بانک کشاورزی استان گیلان از اشتغال 6 هزار و 222 نفر گیلانی در قالب طرح کسب‌وکارهای کوچک این بانک طی سال گذشته خبر داد.

علیرضا طاهری در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان گیلان با مدیران اقتصادی و کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در سالن اجتماعات بانک کشاورزی گیلان با اشاره به رشد منابع مردمی در مقایسه با سیستم بانکی استان در سال‌های ۹۴ الی ۹۷ اظهار کرد: منابع مردمی سیستم بانکی استان در اسفند سال ۹۷، ۲۹.۳ درصد بود درحالی‌که منابع مردمی بانک کشاورزی گیلان در مدت مشابه ۲۴.۶ درصد بوده است.

وی قیمت تمام‌شده پول بانک کشاورزی گیلان در سال ۹۵ را ۲۱.۱۴ عنوان کرد و افزود: قیمت تمام‌شده پول در پایان سال ۹۶، ۲۱.۲ و در پایان سال ۹۷، ۱۸.۳ بوده است.

مدیر بانک کشاورزی گیلان با اشاره به منابع مردمی این بانک گفت: این منابع با ۲۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته به  ۱۸۳ میلیارد ریال رسیده است.

طاهری با اشاره به تسهیلات پرداختی از سوی بانک کشاورزی گیلان بیان کرد: در سال ۹۷ با رشد هزار و 300 میلیارد ریالی نسبت به سال قبل حدود ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی از پرداخت 46 هزار و 631 مورد تسهیلات به حوزه کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: بانک کشاورزی بالغ‌بر چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش زراعت، باغداری، دام و طیور، بالغ‌بر ۳۶۰ میلیارد ریال به شیلات و آبزیان، بالغ‌بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به صنایع وابسته به کشاورزی، بالغ‌بر هزار و ۸۰ میلیارد ریال به خدمات کشاورزی و نیز حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال به سایر خدمات ضروری و ازدواج پرداخته است.

مدیر بانک کشاورزی گیلان با اشاره به پرداخت‌های این بانک به بخش مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی گفت: این بانک در پایان سال ۹۶، ۶۶۰ میلیارد ریال و همچنین تا پایان سال ۹۷، ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت کرده است.

طاهری با اشاره به تسهیلات پرداخت‌شده در بخش پرورش ماهی در دریا بیان کرد: تا پایان سال ۹۶ یک فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت‌شده اما در سال گذشته هیچ اعتباری در این زمینه تخصیص پیدا نکرده است.

وی با اشاره به پرداخت‌های این بانک در بخش پرداختی‌های سلف گفت: بانک کشاورزی تا پایان سال ۹۶، ۹۷۰ میلیارد ریال و همچنین تا پایان سال گذشته ۹۷۳ میلیارد ریال تسهیلات سلف به کشاورزان پرداخت کرده است.

مدیر بانک کشاورزی گیلان با اشاره به پرداخت‌های این بانک به بنگاه‌های کوچک و متوسط افزود: این بانک تا پایان سال ۹۶ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال و همچنین تا پایان سال ۹۷، ۱۱ هزار و پنج میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرده است.

طاهری با اشاره به پرداخت‌های مهم این بانک در بخش اشتغال‌زایی کمیته امداد و بهزیستی افزود: این بانک تا پایان سال ۹۷، ۵۶ وام به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال جهت اشتغال‌زایی کمیته امداد و همچنین طی مدت مشابه با مبلغی بیش از ۶۰۲ میلیارد ریال برای اشتغال‌زایی بهزیستی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به عملکرد اشتغال پایدار روستایی بانک کشاورزی گفت: تا پایان سال ۹۷، هزار و 219 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی چهار درصد پرداخت‌شده است که با تعداد هزار و 579 طرح و کسب‌وکار کوچک برای دو هزار و ۶۲۲ نفر شغل ایجادشده است.