مهم‌ترین مشکل جامعه اجرایی نشدن درست قانون است
مهم‌ترین مشکل جامعه اجرایی نشدن درست قانون است
استاد دانشگاه مه‌ترین مشکل جامعه را اجرایی نشدن درست قانون دانست و گفت: قانون اساسی توسط انسان طراحی‌شده و اگر این قوانین به‌درستی اجرایی شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود‌.

عبدالکاظم مجتبی زاده با اشاره به نقش شوراها در اجرایی شدن مردم‌سالاری دینی اظهار کرد: در کشور بیش از ۴۰ هزار شورا فعالیت می‌کنند که تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن مردم‌سالاری دینی انجام داده و همواره سعی در حل مشکلات خود در برای پیشبرد اهداف انقلاب داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی نباید مانع کار شورا در ایجاد آرامش و‌ آبادانی جامعه شود گفت: شورا به‌عنوان پارلمان شهری بوده و در انتخاب شهردار نقش اساسی دارد ولی نباید در انجام این کار جناح‌بندی سیاسی وجود داشته باشد زیرا این کار باعث از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به جامعه می‌شود.

استاد دانشگاه با اذعان به اینکه سیستم حزبی در کشور به‌خوبی معنا نشده است تصریح کرد: اعضا شورای شهر در هرجایی اگر فقط در فکر منابع حزب خود باشند هیچ موفقیتی حاصل نشده و نتیجه‌اش به‌مانند شهر رشت می‌شود که به دلایل مختلف هفت ماه بی شهردار است.

مجتبی زاده با اشاره به نقش شورا در پیشبرد اهداف مدیریت شهری افزود: نقش شورا مدیریتی و نظارتی بوده ولی بعضی از اعضا شورا در کشور با وظایف خود به دلایل مختلف آگاه نبوده و با تصمیم‌های خود مانع پیشرفت شهر در عرصه‌های مختلف می‌شوند.

وی مهم‌ترین مشکل جامعه را اجرایی نشدن درست قانون دانست و بیان کرد: قانون اساسی توسط انسان طراحی‌شده و قطعاً  در آن ایراداتی وجود دارد ولی اگر این قوانین به‌درستی اجرایی شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود‌.

استاد دانشگاه با بیان اینکه اعضای شورا نباید به روزمرگی خود ادامه دهند تصریح کرد: شورای شهر باید با برنامه بلندمدت و کلان خود در فکر پیشرفت و آبادانی شهر بوده و از هیچ تلاشی برای انجام این کار دریغ نکند ولی متأسفانه اکنون بیشترین دغدغه شورا تأمین منابع مالی برای اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی است‌.

مجتبی زاده با تأکید بر لزوم توجه مردم به شایسته‌سالاری در انتخاب اعضا  شورا گفت: برای انتخاب اعضا شورا باید قوانین و پیش‌شرط‌هایی تنظیم شود تا افرادی باسابقه علمی درخشان و شایسته کاندیدا شده و‌ مردم به این افراد رأی دهند تا جامعه روبه‌پیشرفت قرارگرفته و مردم در آرامش زندگی کنند.

وی لازمه پیشرفت جامعه را انتخاب اعضا شورا با تخصص‌های مختلف عنوان کرد و افزود: اعضای مختلف شورای شهر باید در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی و شهرسازی دارای تخصص بوده تا از این توانایی خود برای پیشرفت و توسعه آبادانی این شهر استفاده کنند.

استاد دانشگاه با اذعان به اینکه مسؤولین نباید قوانین را دلیل کم‌کاری خود بدانند بیان کرد: برخی از مسؤولین به دلیل نداشتن تخصص در حوزه‌های مختلف، تحمل انتقاد نداشته و دلیل کم‌کاری خود را نقص در قوانین می‌دانند که این تفکر و رفتار بسیار غلط است.