لزوم توجه فرمانداران به اجرایی شدن شیوه‌نامه ساماندهی سواحل
لزوم توجه فرمانداران به اجرایی شدن شیوه‌نامه ساماندهی سواحل
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه فرمانداران به اجرایی شدن شیوه‌نامه ساماندهی سواحل گفت: نهادهای مربوطه نقاط بحرانی بستر رودخانه‌ها را به فرمانداران اعلام و آن‌ها با استفاده از شیوه‌نامه ساماندهی سواحل، برای آزادسازی بستر رودخانه‌ها اقدام کنند.

مصطفی سالاری با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در آزادسازی حاشیه رودخانه‌ها با مردم تعامل کنند اظهار کرد: مردم کشور در شرایط مختلف با مسؤولین و‌ دستگاه‌های نظارتی نهایت همکاری را داشته و امیدوارم ساکنین حاشیه رودخانه به توصیه‌های مسؤولین توجه و از این مک آن‌ها نقل‌مکان کنند.

وی با اشاره به برخورد قانونی با افرادی که برای خروج از  حاشیه رودخانه‌ها مقاومت می‌کنند گفت: درصدد هستیم تا پرونده‌های قضایی را کاهش و با مردم و ساکنین حاشیه رودخانه تعامل کنیم ولی اگر بعضی افراد برای خروج مقاومت کنند از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه فرمانداران به اجرایی شدن شیوه‌نامه ساماندهی سواحل تصریح کرد: از نهادهای مربوطه می‌خواهم نقاط بحرانی بستر رودخانه‌ها را به فرمانداران اعلام و آن‌ها با استفاده از شیوه‌نامه ساماندهی سواحل، برای آزادسازی بستر رودخانه‌ها اقدام کنند.

سالاری با درخواست از آب منطقه‌ای برای تهیه عکس هوایی از بستر رودخانه‌ها افزود: از شرکت آب منطقه‌ای استان می‌خواهم با تهیه عکس هوایی از حریم رودخانه‌ها به مقایسه میزان تصادف، حدبستر، حریم کیفی و کمی، عقب‌نشینی رودخانه‌ها پرداخته و فرمانداران و دستگاه‌های نظارتی استانی مکلف به آزادسازی حریم رودخانه‌ها هستند.

وی با اذعان به اینکه ایجاد کلبه و سازه می‌تواند در راستای جداسازی حریم رودخانه استفاده شود بیان کرد: اگر در صدور مجوز برای ساخت کلبه در حاشیه رودخانه نظارت کافی صورت گیرد، می‌تواند علاوه بر تعیین بستر رودخانه باعث رشد اقتصاد و اشتغال منطقه شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به میزان تصرفات حریم رودخانه گفت: یک هزار و ۵۹۰ مورد تصرف در حریم رودخانه‌های استان وجود دارد که ۱۳۰ هکتار آن بستر، ۱۰ هکتار آن حریم، ۸۱ مورد مسکونی، یک هزار و ۲۸۳ مورد کشاورزی، ۱۴۵ مورد تفریحی که ۱۵۴ هکتار آن آزادسازی شده است.