سپاه پاسداران نهادی مقدس با پشتوانه‌ای ولایی و مردمی؛ نهادی که تمام معادلات دشمنان را برهم زده است
سپاه پاسداران نهادی مقدس با پشتوانه‌ای ولایی و مردمی؛ نهادی که تمام معادلات دشمنان را برهم زده است

شهردار رشت ضمن اشاره به این فرموده امام خامنه‌ای مد ظله العالی مبنی بر اینکه “سپاه، یک پدیده کم نظیر و شاید بی نظیر است” گفت: سپاه پاسداران این نهاد مقدس با پشتوانه‌ای مردمی، تمام معادلات دشمنان را برهم زده است.   به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – […]

شهردار رشت ضمن اشاره به این فرموده امام خامنه‌ای مد ظله العالی مبنی بر اینکه “سپاه، یک پدیده کم نظیر و شاید بی نظیر است” گفت: سپاه پاسداران این نهاد مقدس با پشتوانه‌ای مردمی، تمام معادلات دشمنان را برهم زده است.

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت امروز دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) پیام تبریکی را بدین شرح صادر نمود.

«وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ»

به فرموده امام خمینی (ره) سپاه پاسداران به عنوان رکنی بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی با اقتدا به مولای خود سید مظلومان امام حسین (ع) نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز از شبهای تاریک و ظلمانی ستمشاهی بود و در پاسداری از انقلاب و هدفهای آن، عاملی مؤثر و رُکنی رکین بوده و هست.

یافتن هویتی نظامی تنها یکی از جنبه‌های وجودی سپاه پاسداران، این نهاد مقدس و ولایی است. سپاه پاسداران برگرفته از متن مردم چه در همان اوایل تشکیلش و مبارزه با گروهک های معاند، خرابکار و منافقین و چه بعد از فراغت از جنگ همواره در مسیر پاسداشت انقلاب اسلامی و دفاع از آرمانهای امام خمینی (ره) در همه شئون حرکت کرد و حتی ملت ایران اسلامی را در عرصه سازندگی و مبارزه با پاندمی کرونا تنها نگذاشت و مرهم و پشتیبانش بود.

این موفقیتها و دستاوردها در داخل مرزها و خارج از مرزهای سرزمینی آن هم در شرایطی که کشور و انقلاب همواره آماج شدیدترین و بدترین تحریم ها و محاصره‌ها از سوی دشمنان بود تا آنجا پیش رفت که امام خامنه‌ای (دامه برکاته) در این خصوص می‌فرمایند؛ سپاه، یک پدیده کم نظیر و شاید بی نظیر است.

امروز سپاه پاسداران با تکیه بر تخصص، داشته‌های داخلی و نیروی خودباوری به چنان موفقیتهایی دست یافته است که دشمنان را انگشت به دهان و دل ملت و مظلومان جهان اسلام را گرم نموده است. آری این نهاد مردمی در حقیقت با استعانت از پروردگار متعال و زیرسایه رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای مدظله‌ العالی تمام معادلات دشمنان را در ایجاد تهدیدهای گوناگون بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هم زده است.

در دهه اخیر که دشمنان بیداری اسلامی، دایره تهدیدهای خود را علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر تمام حوزه‌ها متمرکز و سطح عملیات روانی خویش را گسترانده اند. این نهاد الهی با درک موقعیت و حساسیت اوضاع فعلی منطقه‌ای و جهانی و تهدیدهایی که دائما بر ضد جهان اسلام سرچشمه می‌گیرد، کوشید مأموریتهای خود را به بهترین نحو ممکن به انجام برساند.

اینجانب فرا رسیدن دوم اردیبهشت که در آن امام خمینی (ره) با درایت و هوشمندی، فرمان تاسیس «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را صادر نمود را گرامی داشته و این روز بزرگ و تحول‌ساز را به محضر همه ملت ولایتمدار ایران اسلامی، سبزپوشان غیور سپاه پاسداران و ملتهای آزاده و مظلوم جهان اسلام تبریک عرض نموده و آرزو می‌کنم این نهاد مقدس همانطور که بعد از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی مأموریت الهی خود را به خوبی و به درستی انجام داده است، همچنان نیز در این راه موفق و سرافراز باشد.

سید امیر حسین علوی

شهردار رشت