ساخت زیردریایی فاتح در راستای هوشمندسازی تجهیزات ارتش
ساخت زیردریایی فاتح در راستای هوشمندسازی تجهیزات ارتش
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به روز کردن تجهیزات به لحاظ زیرساختی، نظامی و الکترونیکی است، گفت: باید تمام تجهیزات و امکانات خود را هوشمندسازی کنیم و به همین دلیل با ساخت زیردریایی فاتح گام بسیار مهمی در هوشمند سازی برداشته‌ شده است.

امیر دریادار دوم عرشه طاهری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در طول تاریخ انقلاب حامی و پشتیبان انقلاب بوده است، اظهار کرد: سربازان و تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام روزهای دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه به کمک بسیج و سپاه آمده و اجازه جدایی یک متر از خاک وطن را نداده و با خون خود از این نظام دفاع کردند.

وی با اشاره به دلایل اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش ایران درگذشته وابسته به بیگانگان بوده و هیچ توانی از خود نداشته ولی اکنون با استفاده از دانش داخلی و خودکفایی به چنان قدرتی در منطقه رسیده که هیچ کشوری نمی‌تواند فکر حمله به جمهوری اسلامی را کند زیرا با پاسخ محکم ارتش مواجه می‌شود.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با اذعان به اینکه وزارت دفاع به‌عنوان قطب صنعت دفاعی کشور همواره سعی داشته تا از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مختلف استفاده کند، تصریح کرد: ما در کشور دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های مختلفی هستیم که اگر از این ظرفیت نخبه‌ای به‌درستی استفاده شود کشور روبه‌پیشرفت خواهد رفت به همین دلیل در وزارت سعی شده تا از این ظرفیت به‌درستی استفاده شود تا کشور به لحاظ نظامی روبه‌پیشرفت برود.

طاهری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را یک نیروی تجهیزات محور عنوان کرد و افزود: جنگ امروز دریا پایه است که اگر بخواهیم در این جنگ موفق شویم باید تمام تجهیزات و امکانات خود را هوشمند سازی و‌ مطابق با استانداردهای روز دنیا کنیم که تاکنون این‌گونه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زیردریایی فاتح جزو زیردریایی‌های برتر دنیا است بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به روز کردن تجهیزات به لحاظ زیرساختی، نظامی و الکترونیکی است تا بتوانیم در مقابل تهدیدهای دشمن ایستادگی کنیم به همین دلیل با ساخت زیردریایی فاتح گام بسیار مهمی در هوشمند سازی برداشته‌شده است.

فرمانده ناوگان دریایی شمال با بیان ساخت ناوشکن می‌تواند از صیانت انقلاب در خارج از آب‌های کشور حفاظت کند، گفت: دشمن می‌خواهد به هر طریقی اقتدار کشور را در هر عرصه‌ای از بین ببرد و این وظیفه ارتش جمهوری اسلامی است که در خارج از آب‌های کشور از صیانت انقلاب دفاع کند.

طاهری با اذعان به اینکه نیروی نظامی فقط نباید در عرصه نظامی حضور پیدا کند بیان کرد: نیروی نظامی یک نیروی برگرفته از ملت است که باید در هنگام بحران و مشکلات در کنار مردم بوده و از جان و مال آن‌ها حفاظت کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط ناوگان دریایی شمال در استان گلستان گفت: بعد از وقوع سیل در استان گلستان یک گروه ۲۰ نفره از نیروهای امدادی، چهار گروه غواصی، قایق‌های ویژه ناوگان دریایی شمال با تمام امکانات به استان گلستان رفته و به کمک مردم سیل‌زده آمده تاکمی از مشکلات مردم سیل‌زده کم کنند.