رشت شهر دوستدار کودک می‌شود
رشت شهر دوستدار کودک می‌شود
در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت به تلاش و تعامل با دستگاه‌های مختلف برای کسب عنوان رشت شهر دوستدار کودک در سال ۹۸ تأکید شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی در ساختمان شورا اظهار کرد: نهم اردیبهشت مصادف با روز ملی شوراها است و به این مناسبت در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی از اعضای شورای دانش‌آموزی برخی از مدارس رشت دعوت‌شده است.

رشت شهر دوستدار کودک می‌شود

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه طبق اعلام یونیسف افراد تا هیجده سالگی کودک محسوب می‌شوند، افزود: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از اعضای دبیرخانه شهر دوستدار کودک شهرداری رشت نیز دعوت‌شده تا از نقطه نظرات اعضای شورای دانش‌آموزی حاضر در این جلسه پیرامون مباحث مختلف استفاده شود.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای شورای دانش‌آموزی برخی از مدارس رشت گفت: یقیناً دانش آموزان با عضویت در شورای دانش‌آموزی برای پذیرش مسؤولیت در آینده آماده می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به راه‌اندازی شهر دوستدار کودک در اصفهان تصریح کرد: قرار است در سال جاری پنج شهر در کشور به‌عنوان شهر دوستدار کودک انتخاب شوند و در این راستا برای اینکه رشت نیز شهر دوستدار کودک شود، مذاکرات متعددی با آموزش‌وپرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر دستگاه‌های مرتبط انجام‌شده است.

آغاز فعالیت شهردار مدرسه در مدارس رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه تشکیل مجلس دانش‌آموزی را اقدامی قابل‌تحسین دانست و اظهار کرد: قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در مجلس شورای دانش‌آموزی مشاهده می‌شود.

سید امیرحسین علوی به آغاز فعالیت شهردار مدرسه در مدارس رشت اشاره کرد و گفت: یقیناً با گسترش این امر می‌توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در مباحث مختلف خواهیم بود.

پویایی اعضای شورای دانش‌آموزی مؤثر در توسعه شهری

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با قدردانی از رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر به‌واسطه برگزاری این نشست اظهار کرد: قطعاً شورای دانش‌آموزی زمینه‌ساز مسؤولیت پذیری دانش آموزان در آینده است.

فاطمه شیرزاد با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت اعضای شورای دانش‌آموزی در کمیسیون‌های مختلف شورای رشت نیز استفاده شود، افزود: امیدوارم شورای دانش‌آموزی بیش از گذشته موردتوجه قرارگرفته و تقویت شود، چراکه با پویایی و هوش و ذکاوتی که در اعضای شورای دانش‌آموزی وجود دارد اقدامات بهتری در راستای توسعه شهری انجام می‌شود.

مجلس دانش‌آموزی تزئینی نیست

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از برکات انقلاب اسلامی ایران توجه به‌تمامی اقشار و سنین است، اظهار کرد: شورا و مجلس دانش‌آموزی تزئینی نیست و از افکار و ایده‌های این دانش آموزان در مباحث مختلف استفاده می‌شود.

جابر اخلاقی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه نقش نوجوانان و جوانان افزود: جلسه امروز نیز در راستای سپردن نقش و جایگاه بیشتر در حوزه مدیریت شهری به دانش آموزان است و یقیناً با تحقق شهر دوستدار کودک اتفاقات خوبی در مباحث فرهنگی و اجتماعی رقم می‌خورد.

در این جلسه اعضای شوراهای دانش‌آموزی به بیان نظرات خود پیرامون مباحث آموزشی و فرهنگی مرتبط با حوزه مدیریت شهری پرداختند.