دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال عزم لازم را ندارد
دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال عزم لازم را ندارد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دولت برای ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در استان گیلان آمادگی کامل ندارد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با فروش املاک خود می‌تواند مشکل ساخت بیمارستان هزار تختخوابی را حل کند.

محمد حسین قربانی با اذعان به اینکه دولت برای ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در استان گیلان آمادگی کامل ندارد، اظهار کرد: در طول این مدت جلسات متعددی با مسؤولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه بودجه برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در استان گیلان برگزار کردیم‌ اما تحقق این امر مستلزم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در گیلان است.

وی با گله‌مندی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رابطه با ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در استان گیلان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان زمین و‌ املاک بسیاری در استان دارد که اگر این املاک را فروخته و یا به بخش خصوصی واگذار کند بسیاری از مشکلات برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی حل خواهد شد اما متأسفانه هیچ عزمی برای انجام این کار در دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به محصولات کشاورزی در استان گیلان گفت: ما در استان گیلان و به‌خصوص شهرستان آستانه‌اشرفیه دارای محصولات کشاورزی بسیار مرغوبی ازجمله بادام، برنج و چای هستیم که اگر به آن توجه‌ لازم شود باعث اشتغال بسیاری از جوانان خواهد شد.

قربانی با اشاره به برندسازی محصولات کشاورزی در کشور افزود: در سال ۹۴، تجار و کارخانه‌داران را وادار کردیم تا یک کد ۱۱ رقمی دریافت کنند تا از این طریق از مخلوط شدن برنج نامرغوب با برنج آستانه‌اشرفیه جلوگیری و برندسازی انجام شود.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه برای اجرایی شدن فاز دوم و سوم طرح توسعه حرم سلطان سید جلال الدین اشرف ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است، تصریح کرد: درگذشته و با همکاری استانداری، مسکن و شهرسازی و شهرداری یک‌فاز از این طرح اجرایی شده که برای تکمیل و اجرایی شدن دیگر فازها نیاز به مبلغ قابل‌توجهی است که برای انجام این کار باید بخش خصوصی وارد عمل شود.

وی با درخواست از مدیرکل شیلات استان گیلان برای تمدید صید ماهی بیان کرد: با توجه به سرمای هوا و‌ نیامدن ماهی‌های استخوانی به ساحل از مدیرکل شیلات می‌خواهم به این مسئله توجه و مهلت صید ماهی را افزایش دهد.