آغاز توزیع تخم نوغان اصلاح‌شده در گیلان
آغاز توزیع تخم نوغان اصلاح‌شده در گیلان
معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره توزیع تخم نوغان اصلاح‌شده در استان گیلان گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۶۵۰ تخم نوغان اصلاح‌شده در استان گیلان برای رفاه حال کشاورزان توزیع‌شده است.

مجید فرزانه با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم در استان گیلان سابقه زیادی دارد، اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم در استان گیلان از گذشته رواج داشته و مردم درآمد بسیار خوبی از این صنعت به دست می‌آورند که باید موردتوجه کشاورزان قرار گیرد.

وی با اشاره به توزیع تخم نوغان اصلاح‌شده در استان گیلان گفت:  تاکنون ۲۲ هزار و ۶۵۰ تخم نوغان اصلاح‌شده در استان گیلان برای رفاه حال کشاورزان توزیع‌شده است.

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به رشد ۲۵ درصدی تخم نوغان بیان کرد: در مرحله نخست ۷۰۰ جعبه  تخم نوغان در بین کشاورزان و نوغانداران گیلانی توزیع‌شد که با رشد ۲۵ درصدی مواجه بوده‌ایم.

فرزانه با اذعان به اینکه توزیع تخم نوغان در کل کشور انجام‌شده است، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت پیله کرم ابریشم در کشور، نوغانداران رغبت بسیار زیادی برای خرید و پرورش کرم ابریشم پیداکرده‌اند و به همین دلیل تاکنون در ۲۸ استان کشور تخم نوغان توزیع‌شده است.

وی با اعلام تاریخ اتمام توزیع نوغان در استان گیلان گفت: توزیع  تخم‌مرغ معمولی از هفتم اردیبهشت در استان گیلان آغازشده و مرحله دوم  توزیع تا ۱۰ خرداد ادامه دارد.