باقری مدال نقره رقابت‌های کاراته دانشجویان آسیا را کسب کرد
باقری مدال نقره رقابت‌های کاراته دانشجویان آسیا را کسب کرد
کاراته کای گیلانی تیم ملی کاراته دانشجویان کشورمان به مقام نایب‌قهرمانی نخستین دوره رقابت‌های کاراته دانشجویان آسیا دست‌یافت.

نخستین دوره رقابت‌های کاراته دانشجویان آسیا در دو بخش مردان و بانوان به میزبانی ماکائو آغاز شد.

رقاب‌های وزن منفی 55 کیلوگرم با حضور پنج کاراته کا آغاز شد، آویشن باقری از گیلان در این وزن با تینگ چوی از هنگ‌کنگ، هانامه کاتایاما از ژاپن، یینگ تان از سنگاپور و سوکی وونگ از ماکائو وارد نبرد شد.

باقری در نخستین گام به مصاف یینگ تان از سنگاپور رفت و با پیروزی چهار بر صفر به دیدار فینال راه یافت، کاراته کای گیلانی در دیدار فینال مقابل سوکی وونگ از ماکائو تن به شکست دو بر صفر داده و به نشان نقره بسنده کرد، در این وزن هانامه کاتایاما از ژاپن و یینگ تان از سنگاپور به نشان برنز مشترک دست‌یافتند.

برای نشان طلا می‌جنگم

مهدی رحیمی‌نژاد دیگر کاراته کای گیلانی تیم ملی کاراته دانشجویان در وزن منفی 75 کیلوگرم به روی تاتامی می‌رود.

کاراته کای گیلانی وزن منفی 75 کیلوگرم تیم ملی دانشجویان کشورمان با اشاره به آغاز نخستین دوره رقابت‌های کاراته دانشجویان آسیا، اظهار کرد: بنده پیش‌ازاین در وزن منفی 67 کیلوگرم در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کردم، به دلیل درخواست کادر فی در وزن منفی 75 کیلوگرم در رقابت‌های آسیایی با رقبا نبرد خواهم کرد.

رحیمی‌نژاد با بیان اینکه پنج کاراته کا در وزن منفی 75 کیلوگرم شرکت کرده‌اند، افزود: در این وزن مقابل مینگ چان شادو از هنگ‌کنگ، جاستین گونزاگا از فیلیپین، هیکارو هیروسه از ژاپن و باتبایار اوتگونبایار از مغولستان حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه برای کسب مدال طلا می‌جنگد، تصریح کرد: در نخستین گام به مصاف مینگ چان شادو از هنگ‌کنگ رفته و پس از پیروزی مقابل این کاراته کا به مصاف جاستین گونزاگا از فیلیپین می‌روم.